T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
AĞRI İLİ
DİYADİN BELEDİYESİ
SOSYAL YARDIM YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmelik, Diyadin Belediyesi sınırları içerisinde ikamet eden ihtiyaç sahibi kişilere bütçeden yapılacak yardımları; ayrıca muhtarlıklar, dernekler, vakıflar, sivil toplum kuruluşları, gerçek ve tüzel kişiler, firmalar vb. gibi yardımseverlerden yapılacak bağışların bir merkezde toplanarak ihtiyaç sahiplerine ulaştırılması ile ilgili usul ve esasları belirlemek amacıyla düzenlenmiştir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu yönetmelik, Diyadin Belediyesi sınırları içerisinde ikamet eden ve Diyadin Belediyesinden yardım talep eden ya da sosyal yardıma ihtiyacı olduğu resen tespit edilen, sonrasında İnceleme Kurulu ve Sosyal Yardım Komisyonu tarafından yapılan incelemeler sonucunda ihtiyaç sahibi olduğu tespit edilen tüm vatandaşları kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu yönetmelik, 3/07/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanunu'nun 14’üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (b) bentleri, 15’inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi ve 60’ıncı maddesinin birinci fıkrasının (i) bendine dayanarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1)Bu Yönetmelikte geçen;
a) Afet: Toplumun tamamı veya belli kesimleri için fiziksel, ekonomik ve sosyal kayıplar doğuran; normal hayatı ve insan faaliyetlerini durduran veya kesintiye uğratan, etkilenen toplumun baş etme kapasitesinin yeterli olmadığı doğal, teknolojik veya insan kaynaklı olayları ifade eder.
b) Ayni yardım: Bu yönetmelik kapsamında belirlenen ihtiyaç sahibi vatandaşların talebine ilişkin olarak yiyecek, giyecek, yakacak, kırtasiye, ev eşyası,vb. 31/5/2006 tarihli 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu gereğince sigortalı sayılmayan kimseler ile giderleri Sosyal Güvenlik Kurumunca karşılanmayan tıbbi araç-gereç, ilaç, rehabilitasyon amaçlı protezler vb. gibi mal ve malzeme yardımını,
c) Belediye: Diyadin Belediyesini,
ç) Belediye Başkanı: Diyadin Belediye Başkanını,
d) Dar gelirli: Aylık toplam geliri asgari ücreti geçmeyen aileyi,
e) Engelli: Fiziksel, zihinsel, ruhsal ve duygusal yetilerinde çeşitli düzeyde kayıplarından dolayı topluma diğer bireyler ile birlikte eşit koşullarda tam ve etkin katılımını kısıtlayan tutum ve çevre koşullarından etkilenen bireyi,
f) Gönüllü: Bu yönetmelik kapsamında yapılacak sosyal yardım ve hizmetlerin hak sahibine ulaştırılmasına gönüllü olarak katılan kişi, kurum, kuruluş ve sivil toplum kuruluşlarını,
g) İhtiyaç sahibi: Bu yönetmelik kapsamında sosyal yardımlardan yararlanmayı hak eden kişileri,
ğ) İlgili birim : Sosyal yardım ve hizmetlerden yararlanma taleplerine ilişkin belgeleri alan ve yerinde inceleme ve tahkikatları yapmak üzere talebi İnceleme Kuruluna sunan birim olarak Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünü
h) İnceleme Kurulu: Sosyal yardım talebinde bulunan veya resen tespit edilen ihtiyaç sahiplerinin talep belgelerini inceleyerek Sosyal Yardım Komisyonuna sunan, en az 3 kişiden oluşan kurulu,
ı) Muhtaçlık: Her ne nam altında olursa olsun her türlü gelirler toplamı esas alınmak suretiyle, hane içinde kişi başına düşen ortalama aylık gelir tutarı, asgari ücretin aylık net tutarının 1/3 'ünden fazla olanlar ile aynı tutarda fazla gelir sağlaması mümkün olan kimseler muhtaç kabul edilemez,
i) Nakdi yardım: Bu yönetmelik kapsamında belirlenen ihtiyaç sahibi kişilere verilecek para ve para yerine geçebilen alışverişe yönelik ödeme araçlarını,
j) Sosyal inceleme: İhtiyaç sahibi kişinin talebi sonrasında, görevli İnceleme Kurulu ekibi tarafından ihtiyaç sahibinin aile ve çevre şartları ile birlikte sosyo-ekonomik durumunu kapsayan incelemeyi,
k) Sosyal Yardım Komisyonu: Sosyal yardımlardan yararlanmak amacıyla başvuruda bulunan kişilerin taleplerini inceleyen ve değerlendiren İnceleme Kurul raporuna istinaden karar alan Sosyal Yardım Komisyonunu,
l) Sosyal Yardım: Bu yönetmelik kapsamında ihtiyaç sahibi birey ve ailelere yapılacak her türlü ayni yardımlar, nakdi yardımlar ile barınma ve benzeri hizmetleri,
m) Yaşlı: 60 yaş ve üzerinde olup sosyal, kültürel ve/veya ekonomik açıdan yoksulluk içinde olan; korunmaya, bakıma ve yardıma ihtiyacı olan kişiyi,
n) Yönetmelik: Diyadin Belediyesi Sosyal Yardım Yönetmeliğini,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Sosyal Yardımlarda Genel İlkeler, Esaslar, İçerik ve Çeşitleri
Sosyal yardımlarda genel ilkeler
MADDE 5-(1) Sosyal yardım ve hizmetlerin sunumunda;
a) Saydamlık,
b) Katılımcılık,
c) Adalet,
ç) İnsan haysiyeti ve onuruna saygı ve koruma,
d) Hiçbir ayrımcılık yapılmaması,
e) Sosyal yardım ve hizmet sağlayan diğer kişi ve kurumlarla iş birliği,
f) Gerçek hak sahiplerine ulaşma ve zorunlu temel ihtiyaçlarını karşılamak,
g) Gönüllü yardım ve katılımlara destek olmak,
ğ) Sosyal dayanışmayı teşvik etmek,
h) Sosyal yardım ve hizmetleri mahalleler arasındaki ekonomik, sosyal ve kültürel farklılaşmayı azaltmak için kullanmak,
ı) Sosyal yardım programlarının uygulanmasında dezavantajlı kişilere öncelik tanımak,
i) Sosyal hizmetlerin yürütülmesi ve sunulmasında hiçbir şekilde sınıf, ırk, dil, din, mezhep, bölge farklılığı vb. ayrımlar gözetmemek,
ilkelerine uymak zorunludur.
Sosyal Yardımlar ile İlgili Esaslar
MADDE 6- (1) Sosyal yardımlar ile ilgili esaslar,
a) Belediye bu Yönetmelikte belirtilen şartları taşıyan kişilere yardımda bulunabilir.
b) Yardımlar ayni ve nakdi olabileceği gibi kısmen ayni ve kısmen nakdi de yapılabilir.
c) İhtiyaç sahibi kişileri üretken duruma geçirmek maksadıyla mümkünse bu kişilere iş imkânı araştırılması ve üretkenliklerini kendi aralarında sağlayacak araç ve gereçlerin teminine karar verilebilir.
ç) Yardımlar devamlı, belirli aralıklarla veya bir defada yapılabilir. Kimlere nasıl ve ne kadar süre ile yardım yapılacağına Sosyal Yardım Komisyon kararında yer verilir.
d) Yardım yapılmasına karar verilen kişilere ayrıca bir numara verilir ve yardım kararları mahalle bazında tasnif edilerek muhafaza edilir.
e) Ayni ve nakdi yardımların uygulanmasında yaşlı, engelli, çocuk, kimsesiz ve düşkünlere öncelik tanınır.
f) Yardım taleplerinin karşılanmasında ilgili müdürlükler tarafından belediyenin diğer birimlerinden destek alınabilir. Yardımların gerçekleştirilmesinde belediyenin mali durumu, hizmetin ivediliği, muhtaç olma derecesi, başvuru tespit sırası dikkate alınır.
g) Yardımların bağış olarak alınmasında ve dağıtılmasında muhtarlıklar, dernekler, vakıflar, ilgili kamu kurum ve kuruluşları, gerçek ve tüzel kişiler ile iş birliği, 9/10/2005 tarihli ve 25961 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan İl Özel İdaresi ve Belediye Hizmetlerine Gönüllü Katılım Yönetmeliği hükümlerine göre yapılabilir.
ğ) Yardımların insan onurunu zedelemeyecek koşullarda sunulması için, Sosyal Yardım Komisyonu kararı ile nakdi yardım yapılabilecek kişi ve ailelere, temel ihtiyaçlarını karşılamak üzere para yerine geçebilen alışveriş çeki (kuponu) ve kart verilebilir. Bu çek, kupon veya kartlar ile alışveriş yaptırmayı, hizmet vermeyi kabul eden gerçek ve/veya tüzel kişilerle kaynakların etkili, ekonomik ve verimli kullanımını sağlayacak şekilde sözleşme yapılır. Alışveriş yapılan merkezlere çek, kupon veya kart bedelleri fatura karşılığında ödenir.
h) Nakdi ve ayni yardımlar, başvurunun Sosyal Yardım Komisyonunca kabul edildiği tarihi takip eden ay başından itibaren başlar.
ı) Ayni yardımlarda kullanılmak üzere bağışlanmış mal ve malzemeler de bu yönetmelikte tespit edilmiş esaslara göre dağıtılır.
i) Belediyece bu yönetmelik kapsamındaki kimselere dağıtılmak üzere alımı gerçekleştirilen her türlü yardım malzemesi ve sosyal yardımlarda kullanılmak üzere belediyeye bağışlanan ayni yardımlar, ilgili müdürlüklerin deposu ve ambarında toplanır. Belediye personeli ve araçlarıyla Sosyal Yardım Komisyonunca onaylanan ihtiyaç sahiplerine en uygun yöntemlerle dağıtılır ve tutanak düzenlenir. Düzenlenen tutanaklar ilgili müdürlük kayıtlarında saklı tutulur.
j) Ayni yardımların taşınması için üçüncü şahıslardan hizmet alımı yapılabilir. Ancak dağıtım belediye personeli tarafından ve belediye personelinin gözetiminde yapılır.
k) Ayni yardımlar devamlı veya süreli olabileceği gibi kırtasiye, gıda, giyim, ev tekstili, mobilya, beyaz eşya, mutfak eşyası, yakacak 31/5/2006 tarihli 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu gereğince sigortalı sayılmayan kimseler ile giderleri Sosyal Güvenlik Kurumunca karşılanmayan kimselerin ilaçları vb. yardımlar şeklinde geçici nitelikte de olabilir.
l) İhtiyaç sahibi kişilere daha önceden yardım yapılmış olması, yeniden talep ettiğinde değerlendirme yapılmadan yardım almasına hak sağlamaz. Farklı tarihlerde yapılan her talep için inceleme yapılması esastır.
m) İhtiyaç sahiplerine yapılan yardımlarda yardımın kaynağı eğer bir bağışçıysa yardımın ihtiyaç sahibine ulaştığı bilgisi mutlaka bağışçıya bildirilir.
Yardımların İçeriği ve Çeşitleri
MADDE 7- (1) Yardımların içeriği ve çeşitleri,
a) Afet yardımı: Deprem, sel baskını, yangın gibi doğal afet durumlarında yapılacak yardımlardır.
b) Evlilik yardımı: Evlenecek ihtiyaç sahibi kişilerin evlilik yaşamlarını sürdürmeleri için ev içinde zaruri ihtiyaç duyulan malzemelerin karşılanması, toplu nikâh töreni kapsamında nikâhlarının ve düğünlerinin yapılmasıdır.
c) Gıda yardımı: Yönetmelikte belirtilen usul ve esaslar kapsamında belirlenen gıdalardan oluşan, devamlı ya da belirli aralıklarla ihtiyaç sahibi kişilere yapılan yardımlardır.
ç) Giyim yardımı: Okul kıyafeti, elbise, palto, kaban, yağmurluk, çorap, şapka, ayakkabı vb. giyim eşyası yardımıdır.
d) Kırtasiye yardımı: İhtiyaç sahibi öğrencilere yapılacak defter, kitap, çanta vb. kırtasiye araç gereç yardımıdır.
e) Nakdi eğitim yardımı: Yılda iki kez olmak üzere Sosyal Yardım Komisyonunca belirlenen miktarda örgün eğitim gören temel eğitim ve orta öğretim öğrencilerine verilen nakdi eğitim yardımıdır. Uzaktan eğitim alan öğrenciler kapsam dışıdır.
f) Sıcak yemek yardımı: Belediye tarafından belirlenen zamanlarda ve yerlerde vatandaşlara yemek çadırlarında veya kapalı mekanlarda günlük verilen sıcak yemek yardımıdır.
g) Nakdi yardım: İhtiyaç sahibi kişilere, İnceleme Kurulu puantajı ve Sosyal Yardım Komisyonu değerlendirmesi göz önüne alınarak ve yine Sosyal Yardım Komisyonu tarafından belirlenecek miktarda para yardımı yapılmasıdır. Ayrıca celp dönemi gelmiş askere gidecek gençlere Sosyal Yardım Komisyonu tarafından belirlenecek miktarda bir defaya mahsus nakit para yardımı yapılmasıdır.
ğ) Tamirat yardımı: İhtiyaç sahibi kişilerin ikamet ettikleri konutlarının tamiratı için yapılan malzeme ve işçilik yardımıdır.
h) Yakacak yardımı: Yönetmelikte belirtilen koşullara uygun şekilde ihtiyaç sahiplerine verilen yakacak yardımıdır.
ı) 31/5/2006 tarihli 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu gereğince sigortalı sayılmayan kimseler ile giderleri Sosyal Güvenlik Kurumunca karşılanmayan kişilere yapılacak tedavi, ilaç, tıbbi sarf malzemesi, medikal malzeme, hastaların şehir içi ve şehirler arası hastanelere ulaşımlarının sağlanması, engelli, yaşlı, çocuk rehabilitasyon bakım merkezlerinin kurulması vb. yardımlardır.
i) Engelli yardımı: Engelli vatandaşlara yapılan her türlü yardımlardır.
j) Sünnet yardımı: İhtiyaç sahibi ailelerin çocuklarının belediyenin toplu sünnet şöleni kapsamında sünnet ettirilmesi, ayni ihtiyaçlarının karşılanması ve çocuklara hediye verilmesi yardımıdır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Başvuru Şekli ve Tespit
Başvuru Şekli
MADDE 8- (1) Yardım talebinde bulunmak isteyen vatandaşlar, Diyadin Belediyesi Evrak Servisine dilekçe ile başvuru yapabilirler. Başvuru dilekçesine ek olarak istenen belgelerin (Engelli olduğunu belirtmişse sağlık kurulu raporu, şehitlik/gazilik belgesi (belirtilmişse),muhtarlıktan alınmış Fakirlik Durum Belgesi,yol yardımı talebi durumunda ilgili sağlık kurumundan alınmış sevk kâğıdı) konulması gerekir. İlgili müdürlükçe alınan talepler, Bu Yönetmelik kapsamında değerlendirilmek üzere önce İnceleme Kuruluna daha sonra inceleme kurulunca (hazırlanan rapor ile) Sosyal Yardım Komisyonuna iletilir. Eksik belgeleri olan başvurular değerlendirmeye tabi tutulmaz. Yapılan başvurularda gerekli bilgi ve belgeler, komisyon görevlileri tarafından mümkün olduğunca gizli olarak ve ihtiyaç sahibi kişilerin onurunu zedelemeyecek biçimde temin edilir. Başvurularda hangi tür yardım istendiği ve istenen yardıma ilişkin kanıtlayıcı belge sunulur.
İhtiyaç sahibi olduğu halde yardım komisyonuna başvurmayanlar
MADDE 9- (1) İhtiyaç sahibi olduğu halde herhangi bir nedenle Sosyal Yardım Komisyonuna başvuruda bulunmayanlar için ikamet ettikleri mahalle muhtarlarının, öğretmenlerin, yakınlarının, komşularının bu kişiler namına yaptıkları başvurular kabul edilir. Ayrıca belediyenin resen tespiti ile de yardım yapılır.
Belediyenin Resen Tespiti
MADDE 10- (1) Ağrı ili Diyadin ilçesi sınırları içerisinde yaşayan tüm ihtiyaç sahibi kişiler tespit edilerek bilgi bankası oluşturulur.
Belediyenin resen tespiti;
a) Belediyenin bilgi kaynakları,
b) Sosyal Güvenlik Kurumundan istenecek bilgiler
c) Mahalle muhtarları,
ç) Yardım dernekleri ve diğer sivil toplum kuruluşlarının yardımları,
d) Kaymakamlık Sosyal Yardımlaşma Vakfı bilgi kaynakları,
e) Kamu kurum ve kuruluşları bilgi kaynakları,
f) Belediye Başkanı ve Meclis üyelerinin bilgi ve yardımıyla yapılır.
Başvuruda İstenecek Belgeler
MADDE 11- (1) Sosyal yardım talebinde bulunan vatandaşlardan aşağıdaki belgeler istenir,
a) Dilekçe
b) Engelli olduğunu belirtmişse sağlık kurulu raporu,
c) Şehitlik/gazilik belgesi (Belirtilmişse)
ç) Muhtarlıktan alınmış fakirlik durum belgesi
d) Yol yardımı talebi durumunda ilgili sağlık kurumundan alınmış sevk kâğıdı
(2) Eksik belge olması durumunda başvurular komisyonda işleme alınmaz.
(3) Diyadin ilçemiz sınırları içerisinde ikamet etmeyen kişilerin başvuruları işleme alınmaz.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
İnceleme Kurulu, Sosyal Yardım Komisyonu, Başvurular
Başvuruların İncelenmesi ve Sonuçlandırılması
İnceleme Kurulu ve Sosyal Yardım Komisyonunun Oluşumu, Çalışma Esasları ve Usulleri
MADDE 12- (1) İnceleme Kurulu ve Sosyal Yardım Komisyonunun oluşumuna ilişkin esaslar aşağıda belirtilmiştir:
a) Belediyeye yapılan sosyal yardım taleplerini incelemek üzere İnceleme Kurulu ve bu kurulca alınan kararları değerlendirmek ve onaylamak üzere komisyon oluşturulur.
b) Sosyal yardım başvuruları İnceleme Kurulunca incelenir ve bu kurulca sosyal yardım yapılmasına ilişkin raporlar Sosyal Yardım Komisyonuna sunulur. Sosyal Yardım Komisyonu, İnceleme Kurulunca sunulan raporlar üzerinde nihai değerlendirmeyi yaparak sosyal yardım talebini onaylar veya reddeder.
c) İnceleme Kurulu , Belediye Başkanının görevlendireceği en az 3 (üç) kişiden oluşur.
ç) Sosyal Yardım Komisyonu, Belediye Başkanı ya da görevlendireceği Belediye Başkan Yardımcısı yahut ilgili birim müdürü başkanlığında, bir başkan, iki belediye meclis üyesi, birim müdürleri arasından da iki kişi seçilmek üzere en az 5 kişiden oluşur. Komisyon sekretaryasını Kültür ve Sosyal Yardım İşler Müdürlüğü yürütür.
d) Sosyal yardım taleplerinin ilk incelemesi ve değerlendirmesi bu yönetmelik hükümlerinde belirtilen yardım çeşitleri ile yardım kriterleri çerçevesinde İnceleme Kurulu tarafından yapılarak sonuçlandırılır. İnceleme Kurulu inceleme ve onay işlemlerini başvuru yoğunluğunu göz önünde bulundurarak gereken sıklıkta yapar. İnceleme Kurulu ihtiyaç halinde Sosyal Yardım Komisyonu toplantılarına davet edilir.
e) İnceleme Kurulu tarafından sosyal yardımlara ilişkin verilecek kararlara yönelik tüm itirazlar Sosyal Yardım Komisyonu tarafından değerlendirilir ve sonuçlandırılır. Komisyonca bu yönetmelik hükümlerinde belirtilen yardım çeşitleri ve yardım kriterleri dikkate alınarak gerekli incelemeler yapılır ve itiraz kesin karara bağlanır.
İnceleme Kurulunun Görevleri
MADDE 13-(1) İnceleme Kurulu uzmanların yaptıkları inceleme ve hazırladıkları belgelere göre yapılan teklif doğrultusunda gündeme alınan konuları inceler. Yardım yapılmasının uygun olup olmadığını tespit ederek inceleme raporunu ve görüşlerini Sosyal Yardım Komisyonuna sunar.
Sosyal Yardım Komisyonunun Toplanması
MADDE 14-(1) Komisyon olağan durumlarda her ayın son perşembe günü saat 14.00’ te kendiliğinden toplanır.
(2) Komisyonun toplantı yapabilmesi için komisyon üyelerinin salt çoğunluğu gereklidir.
(3) Kararlar katılan üyelerin çoğunluğuyla alınır.
(4) Oyların eşitliği halinde Başkanın bulunduğu taraf üstün sayılır.
(5) Komisyon Başkanı ihtiyaç duyması halinde komisyonu olağanüstü çağrısı üzerine toplantı yapabilir.
Sosyal Yardım Komisyonunun Görevleri
MADDE 15- (1) Sosyal Yardım Komisyonunun görevleri şunlardır:
a) İnceleme Kurulunca kendilerine sevk edilen konuları değerlendirmek, yardım yapılmasının uygun olup olmadığına, uygun bulunması durumunda yapılacak yardımın türü, miktarı, süresi ve şekli ile ilgili karar vermek,
b) Bütçe yılı içinde toplu halde yapılacak ayni ve nakdi sosyal yardımların miktarı, süresi ve şekli ile ilgili olarak belediyenin bu amaçla geçmiş yıllarda yaptığı yardımları, belediyeye yapılan yardım başvurularını, güncel ihtiyaç durumlarını ve bütçe imkânlarını dikkate alarak genel uygunluk görüşü vermek,
c) Belediye Başkanının sosyal hizmet ve yardımlarla ilgili vereceği diğer görevleri yapmaktır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
İhtiyaç Sahibi Kişileri Belirleme Esasları
İhtiyaç Sahibi Kişileri Belirleme Esasları
MADDE 16- (1) Diyadin Belediyesi Sosyal Yardım Yönetmeliği kapsamında ihtiyaç sahibi kişileri belirlemede üç esas kriter vardır. Bu kriterler aşağıdaki gibidir:
a) İnceleme Kurulu raporu: İhtiyaç sahibi kişilerin başvurularına istinaden İnceleme Kurulu yerinde inceleme yapar. Bu inceleme sonucunda fotoğraflarla ve yazılı olarak hazırlanan rapor İnceleme Kurulu raporudur. Bu rapor hazırlanırken:
b) (değişik:06.10.2023-115 sayılı meclis kararı) 5393 Sayılı Kanunun 14. maddesi gereğince belirtilen sosyal yardım ve hizmete muhtaç, dar gelirli, engelli, düşkün, kadın, çocuk, öğrenci gibi dezavantajlı kimselere; Sosyal Yardım Komisyonu tarafından, Diyadin Belediyesi Sosyal Yardım Yönetmeliğinin 12.maddesi doğrultusunda oluşturulan İnceleme Kurul tarafından Yönetmeliğin 16. Maddesinin ( a ) bendi doğrultusunda düzenlenen, hanenin ya da bireyin sosyo-ekonomik durumunu belirten sosyal inceleme raporuna göre ayni ve nakdi yardım yapılabilir.
c) (değişik:06.10.2023-115 sayılı meclis kararı) Ayni ve nakdi yardımlardan; 3294 Sayılı Kanun kapsamında ihtiyaç sahibi olup hane içinde kişi başına düşen aylık geliri net asgari ücretin 1/3'ünden (2023 yılı için 3.800,78 TL) az olan muhtaç kimseler faydalanabilmektedir.
ALTINCI BÖLÜM
Sosyal Yardımların Kesilmesi
Sosyal Yardımların Kesilmesi
MADDE 17- (1) Ayni ve nakdi yardımlardan faydalanan ihtiyaç sahibinin,
a) Ölüm, evlilik, hemşerilik vasfını kaybetme, Türk vatandaşlığından çıkma, çıkarılma veya vatandaşlık hakkını kaybetme, ihtiyaç durumunun ortadan kalkması,
b) Geçerli bir mazeret olmaksızın verilen yardımın üç ay aralıksız olarak alınmaması,
c) Engeli, hastalığı ve işsizliği nedeniyle yardım almakta iken durumlarına uygun iş bulması hallerinde yardım kesilir.
(2) Ayni ve nakdi yardım hizmetlerinin yürütülmesinde uygulamanın devamlı takibi esastır. Sürekli yardım edilen kişinin durumu periyodik olarak takip edilir ve kişinin maddi durumu ile ilgili ayrıntılı bilgi ve belge toplanması yoluna gidilir. Kişinin yardım almadan hayatını sürdürebileceği maddi şartlara sahip olduğunun tespit edilmesi durumunda izleyen aybaşından itibaren yardım kesilir.
(3) Gerçeğe aykırı evrak verildiğinin ve yalan beyanda bulunulduğunun tespit edilmesi halinde yardım kesilir ve verilen nakdi yardımlar kanuni faizi ile birlikte tahsil edilir. Cezai müeyyidelerin uygulanması bakımından genel hükümlere göre hareket edilir. Ayrıca kişinin mali durumunda iyileşme olması halinde de yardımlar kesilir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Yürürlükten Kaldırılan Yönetmelikler
MADDE 18- 06/10/2023 tarih ve 115 Sayılı Diyadin Belediye Meclisi kararı ile yürürlükte bulunan Diyadin Belediyesi Sosyal Yardım Yönetmeliği bu yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren yürürlükten kalkar.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Son Hükümler
Yürürlük
MADDE 19- (1) Bu yönetmelik hakkında Sayıştay görüşü alınmış ve görüş yazısına istinaden gerekli değişiklikler yapılmıştır.İlgili yönetmelik, Diyadin Belediye Meclisinin kabulü ve ilanı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 20- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.
ADRES :İsaağa Mahallesi İnönü Caddesi no: 10/A 04900 Diyadin/AĞRI
E-POSTA : belediyebaskani@diyadin.bel.tr
TELEFON :(0472) 511 20 08
BELGEGEÇER :(0472) 511 20 09
ADRES :İsaağa Mahallesi İnönü Caddesi no: 10/A 04900 Diyadin/AĞRI E-POSTA : belediyebaskani@diyadin.bel.tr
TELEFON :(0472) 511 20 08 BELGEGEÇER :(0472) 511 20 09